Quick Access
Fri frakt ♥ Lynrask levering
 
  0
Handlekurv

Du har ingen varer i handlekurven

Du er nå her:

RunWild.no

Vi er en norsk nettbutikk og det er derfor ingen tollavgifter på våre sendinger. Vi sender kun i Norge. Alle priser i vår nettbutikk er inklusive mva og det tilkommer ingen ekstra avgifter ved kjøp, annet enn om du selv skulle velge frakt med hjemlevering (109,-). Vi tilbyr fri frakt på alle ordrer fra oss, uten at kunden behøver å bestille for en minstesum. Ved bytte av vare gir vi deg gratis utsendelse inntil 2 ganger på samme ordre. Ved retur må kunden selv dekke returporto tilbake til oss.

 

FORSENDELSE

Hvordan er leveringstiden?

Innkomne bestillinger behandles fortløpende. Legger du bestillingen før 14.00 på hverdager så sendes pakken som regel samme dag. Vi sender med Posten Norge og de har ikke sendinger på lørdag og søndag. Fremsendingstid er 1-4 arbeidsdager avhengig av hvor du bor. Vi jobber knallhardt for å sikre deg godsakene i posten fortest mulig! Vanligvis har du varen 1-3 dager etter bestilling. Vi gjør oppmerksom om at i perioder med stor pågang hos oss eller hos Posten Norge/Bring så kan fremsending ta noe lengre tid. Skulle du mot formodning ikke ha mottatt pakken din 10 dager etter mail fra oss om at denne er sendt, ber vi deg ta kontakt med kundeservice@runwild.no for videre undersøkelser etter denne. Du kan lese mer på våre kjøpsbetingelser HER.

Frakt- og leveringsalternativ

Vi samarbeider med Posten Norge og Bring, hvor vi tilbyr følgende leveringsalternativer: 

1. Gratis frakt med sporing - Pakken går direkte i din postkasse eller til din nærmeste Post i butikk/Postkontor, om den skulle den være for stor for postkassen. Du vil motta SMS når pakken er på vei og når denne er avlevert i postkassen/er klar for henting på post i butikk/postkontoret. 

2. Hjemlevering med sporing – Et alternativ hvor kunde får pakken levert hjem på døren på ettermiddag/kveldstid, mellom 17.00-21.00. Man mottar sporingsnummer automatisk straks pakken går ut fra vårt lager. Man blir oppringt av sjåfør 30-60 minutter før ankomst.  

NB! Husk å sjekke at din adresse og telefonnummer er korrekt før du bestiller og at postkassen din er merket godt med ditt navn. Skulle det ikke være riktig og navn ikke være påført postkasse så kommer sendingen i retur til oss. 

 

BETALINGSALTERNATIVER

Du kan velge mellom 5 trygge og sikre betalingsmetoder hos oss. Vi benytter Nordens største betalingsformidler, Klarna, som sikrer kvalitet og trygghet i alle ledd. Disse betalingsalternativene er tilgjengelige hos oss:

Faktura

1) Med faktura så får du 14 dagers gebyrfri betalingsfrist og det koster ikke noe ekstra å velge faktura. Fakturaen sendes av Klarna per epost til den oppgitte e-post adressen straks pakken sendes fra vårt lager. Hvorfor må fødselsnummer oppgis i kassen ved valg av faktura? Dette kan komme opp som et krav ved valg av faktura, hvor Klarna ønsker å identifisere kunden. Dette for å sikre at personen ordren leveres til er den man utgir seg for å være. Ved betaling med Visa/Mastercard så trengs ikke fødselsnummer å oppgis. Skulle du ha videre spørsmål omkring dette, anbefales det å ta kontakt med Klarna på telefon 21 01 89 91.

Kampanje

2) Kampanje med betaling 2 måneder etter kjøp. Du bestiller i dag, pakken sendes og du mottar faktura for kjøpet på mail 2 måneder etterpå av Klarna. Ved kampanje istedes et etableringsgebyr på 39,- av Klarna.

Konto

3) For den som har eller ønsker å opprette konto hos Klarna. Man mottar da faktura 1 gang i måneden(normalt i midten av hver måned).

Delbetaling

4) Delbetaling: Her kan du delbetale din faktura med månedlige tilsendte fakturaer. Du kan når som helst innfri hele ordresummen på faktura uten ekstra kostnader. Denne betalingsmetoden har samme vilkår som i punkt 1. Det kjøres også kampanjer som tillater kunder å betale sin faktura lengre frem i tid, se punkt 2.

Kortbetaling

5) Kortbetaling via Klarna: Du kan betale trygt og sikkert med VISA eller MasterCard. Har du spørsmål til din faktura/konto hos Klarna kan du også kontakte de direkte på kundeservice@klarna.no eller på telefon 21 01 89 91. Skulle du av en eller annen grunn mangle faktura anbefaler vi deg å logge inn på 'Mitt Klarna' her; https://my.klarna.com/no/nb/login hvor du kan logge inn ved benyttelse av din e-post (samme som du la ordren din med) og få direkte tilgang til alle dine fakturaer lagt med Klarna i ulike nettbutikker. Skulle du ha noen spørsmål anbefaler vi å ta kontakt med Klarna på info over eller RunWild.no på kundeservice@runwild.no/ +47 402 07 873.

 

RETUR OG REKLAMASJON

Retur og angrerett

Vi har 14 dagers ubetinget angrerett, og du kan returnere ubrukte varer i original emballasje 14 dager fra dato man selv har mottatt vare. Alle pakker som kommer inn etter angrefristen på 14 dager vil bli returnert med et frakt- og administrasjonsgebyr på kr. 139,-. Du vil alltid motta mail fra oss straks returen er behandlet her hos oss.

NB! Varen(e) du ønsker å returnere må være:
- ubrukt, med lapper på
- uten flekker og lukt
- pakket fint i uskadet, original emballasje (gjennomsiktig posen produktet kom i)
Det er også viktig at varen(e) som skal returneres pakkes inn slik at ikke originalemballasjen (f.eks. gjennomsiktig plastpose og skoesken) er, eller skades under retur.  Varer som returneres uten ytter-emballasje og kun i originaleske som er påklistret fraktetikett og teipet vil ikke bli behandlet, men sendt tilbake til kunde. NB! Av hygieniske årsaker tar vi ikke undertøy/bikini i retur. Husk å fylle ut returskjema som du mottok i sendingen om du ønsker å returnere varer. Vi spanderer alltid frakt på alle utgående ordrer, men kunde må selv står for returporto ved returer som følge av benyttelse av angreretten. Husk at du står som ansvarlig om pakken du sender skulle bli borte i posten og ikke ha sporing. Vi anbefaler forsendelsesalternativer som Smartpost eller Postens Norgespakke slik at man har sporing og forsikring på pakken. Husk å påfør tydelig mottaker og avsender på pakken. Det er naturligvis helt opp til kunde hvilket forsendelsesalternativ som benyttes, sporing eller vanlig frimerkepost uten sporing. Skulle vi motta underfrankerte sendinger så vil kr. 100 bli belastet ditt tilgodehavende som dekker Posten Norges administrasjonskostnad og gebyrer i forbindelse med underfrankert sending. NYHET! Posten har nå lansert tjenesten digitalt frimerke. Her kan du sende tilbake pakker fra din egen postkasse. Man bestiller enkelt sitt digitale frimerke på www.posten.no. Les mer her: https://www.posten.no/nye-tjenester. Har du betalt med kort og skal ha refundert hele eller deler av beløpet så blir dette refundert direkte til det kortet som ble brukt ved betaling. Om du har 'Faktura' som betalingsalternativ og betalt denne så vil du bli kontaktet av Klarna for tilleggsopplysninger slik at de kan foreta en refundering til deg. Har du ikke betalt denne så vil faktura bli slettet så fremt returen er gyldig ihht. punktene over. Om du ikke har tilgang til returskjema lengre, kan du laste ned nytt HER eller kontakte oss på kundeservice@runwild.no og vi sender dette på mail til deg.

Bytte

Om du ønsker å bytte en vare i annen størrelse i samme produkt, sender du varen i retur til oss med utfylt returskjema(husk å fylle ut alle punkter). Vil du ha et annet produkt, må du legge inn en ny bestilling (grunnet prisforskjell), vi refunderer pengene for den gamle bestillingen innen 7 dager fra mottatt retur med returskjema. Husk også at du står som ansvarlig om pakken skulle bli borte i posten og ikke har sporing. Vi anbefaler forsendelsesalternativer som Smartpost eller Postens Norgespakke slik at man har sporing og forsikring på pakken.

Fremgangsmåte ved angrerett og bytte av varer:

1. Fyll ut returskjema som fulgte med i sendingen din. Påfør ditt ordrenummer som du finner på ordredokumentet tilsendt pr e-post ved bestilling eller som du finner på Min side (om du har opprettet konto). Vil du kun endre størrelse så kan du oppgi dette på medfølgende returskjema og vi bytter og sender ut ny så frem til at vi har produktet på lager. Om du ønsker å være på den sikre siden så anbefaler vi at man setter en ny bestilling i ønsket størrelse for å være sikker på å få varen. Dette gjelder også om du ønsker å bytte til et annet produkt.

2. Send varen til RunWild.no AS, Postboks 39, 7501 Stjørdal.

3. Ved bruk av angreretten vil du innen 7 dager etter at vi har mottatt varen, bli kreditert på kortet du benyttet ved kjøp/slettet faktura/refusjon av fakturabeløp alt ettersom hvilken betalingsmetode du har valgt.

Reklamasjon

Vi verdsetter deg som kunde og ønsker at du skal være fornøyd med ditt kjøp! Skulle du finne noen feil eller mangler ved produktet skal kundeservice kontaktes straks. ALLE returer må godkjennes av kundeservice FØR retur inn til oss kan finne sted. Ved reklamasjon gjøres det en vurdering av produktet. I noen tilfeller må vi sende reklamasjonen videre for en vurdering hos leverandøren. Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på produktet, og ikke feil forårsaket av slitasje/bruk eller elding av produktet. Reklamasjonen skal gjøres fortest mulig etter oppdagelse av feilen. Du kan reklamere på en vare i inntil 2 år etter at du mottok denne. Dersom varen er ment å vare vesentlig lengre er reklamasjonsfristen 5 år.

Er det feil eller mangler på varen, eller vi har sendt deg feil vare, så sender vi deg et nytt produkt dersom vi har dette på lager. Ved gyldig reklamasjon dekker vi returkostnaden ved å refunderer ditt utlegg for frakt (trenger kvittering tilsendt på mail). Dette avtales med kundeservice. Det er kundes ansvar og sørge for at produktet er forsvarlig innpakket slik at det ikke tar skade under sending. Dersom produktet er utslitt (nupper, feil vask og trykk), vil det ikke bli sett på som en garantisak. Produkter med normal slitasje erstattes ikke. NB. Legg ved bilde av produktet som tydelig viser feilen (gjelder ikke om du har fått tilsendt feil produkt) ved henvendelse til oss. Fremgangsmåte ved reklamasjoner:

1. Ta kontakt med oss før du sender varer i retur for å få godkjenning for innsending av varen din



2. Etter godkjenning fra kundeservice, fyll ut returskjema som er vedlagt sendingen din. Påfør ditt ordrenummer som du finner på ordredokumentet tilsendt pr e-post ved bestilling eller som du finner på Min side.

3. Send varen til RunWild.no AS,  Postboks 39, 7501 Stjørdal.

4. Vi forbeholder oss retten til å erstatte feilvare med samme eller tilsvarende vare av samme verdi om opprinnelig vare er utsolgt. Om vi ikke kan erstatte produktet, vil betalingsbeløpet bli kreditert til din konto innen 7 dager etter at vi har mottatt varen. Vi refunderer alltid returfrakten ved fremvisning av kvittering fra Posten.

Reklamasjon POLAR og MIIEGO

Skulle du oppleve problemer eller feil ved ditt produkt fra Polar eller Miiego, så ønsker disse direkte kontakt med våre kunder for å kunne yte raskest mulig service på ditt produkt.  Vi anbefaler derfor at du tar direkte kontakt med Polar/Miiego på følgende kontaktinformasjon: Polar telefon/mail: 23 17 25 00/kundeservice@polar.com. Miiego telefon/mail: 95 93 29 17/Kundeservice@sportsonic.no.

Uavhentede pakker

Om du ikke får pakken rett i postkassa så må denne hentes på postkontoret innen 14 dager, hvis ikke blir pakken returnert til oss. Sending av varen på nytt/inntak av pakken vil bli belastet kunde med kr. 179,- i frakt og administrasjonsgebyr.

Levering og forsinkelse

Superrask levering er en høy prioritet hos oss og vi gjør vårt aller beste for å levere varene til deg raskest mulig. Vår normale leveringstid er 1-4 virkedager, men i perioder med mye pågang hos oss eller våre samarbeidspartnere(Posten Norge/Bring) så må det påberegnes ekstra tid i fremsending. Vår maksimale leveringstid i perioder med mye pågang er 3 uker fra bestillingen ble lagt. Skulle din bestilling mot formodning ikke være levert innen den tid så har du som kunde rettigheter til å heve kjøpet dersom annet ikke er avtalt. Skulle du ikke ha mottatt din pakke innen 4 uker fra bestillng fant sted er kunden ansvarlig for å gi oss beskjed. Har vi ikke fått beskjed innen dette tidspunktet anses ordren som levert. Normalt har flertallet av våre kunder pakkene sine etter 1-3 virkedager under normale forhold.

 

GENERELT

Personopplysninger

Vi i RunWild.no håndterer personopplysninger på en trygg og sikker måte. Under får du vite hvordan.

For å betjene din ordre oppbevarer vi navn, adresse og e-post adresse i vår database. Denne informasjonen er vi også pålagt å oppbevare i forbindelse med regnskapsføring og garanti-/returhåndtering, og kan derfor ikke slettes. Kortnummer og informasjon oppbevares av en tredjepart(Klarna), og ikke av RunWild.no. Klarna benytter tekniske løsninger som gir deg som kunde maksimal sikkerhet ved betaling. Klarna er Nordens største tilbyder av betalingsløsninger og er trygg, sikker og tilbyr de beste løsninger for markedet.

Vi tilbyr nyhetsbrev til våre kunder. Det er frivillig å motta dette og man må melde seg på ved innregistrering, gjennom «Min Side» , pop-up på nettsiden eller på forsiden av nettbutikken. Man kan enkelt melde seg av når som helst.

Min side

Ved første bestilling så blir det automatisk opprettet en «Min side» med brukernavn og passord. «Min side» gjør det enklere å gjøre bestillinger senere og gir deg full oversikt over ordrestatus, sendingshistorikk og tidligere ordrer. I tillegg kan du legge til flere adresser, endre allerede lagret informasjon og se dine ønskelister som er registrert fra tidligere. NB! Det er viktig å huske at for at alle ordrer skal bli loggført er det viktig at du er innlogget FØR du foretar et kjøp. RunWild.no vil ikke under noen omstendigheter videreformidle, bytte eller selge personopplysninger til en tredjepart. For å vite mer om hvordan vi behandler data, se følgende link: https://runwild.no/personvern

KONTAKT OSS

 

Du kan kontakte oss på følgende måte:

E-post: kundeservice@runwild.no

Telefon: +47 402 07 873

OBS! Henvendelser til andre mailkontoer enn kundeservice@runwild.no,  vil ikke bli besvart. Sender man til eksempel til samme mail man mottok bestillingsbekreftelsen fra (bestilling@runwild.no), vil man ikke motta svar. Årsaken til dette er at dette er automatiske mailer, og er ikke betjent av kundeservice.

 

 

Postadresse:                                               Besøksadresse:

RunWild.no AS                                           RunWild.no AS

Postboks 39                                               Hognesaunvegen 98, 2 etg

7501 Stjørdal                                             7513 Stjørdal

 

Våre åpningstider er:

Kundeservice: 09:00-15:00 man-fre

 

Kontakt oss

E-post: kundeservice@runwild.no

Telefon: +47 402 07 873

Adresse:

RunWild.no AS

Postboks 39

7501 Stjørdal

 

Org. nr: 912 802 051

Få våre tilbud
Motta de fresheste nyhetene og tilbudene først!
Meld deg på vårt nyhetsbrev